Rabu, 13 November 2013

Kursus Catia vs Reunion Classmate DWA 1999-2001

Assalam. Usai sudah peperiksaan akhir pelajar politeknik dan para pensyarah pula berperang menanda kertas-kertas jawapan disusuli audit dari SIRIM menyebabkan ku tak berkesempatan mengetip jari-jariku untuk menaip di blog ini.

Dan minggu ini aku pun berangkat ke Behrang untuk menjalani kursus PPK untuk software CATIA di Politeknik Sultan Azlan Shah. Politeknik ini ada lesen untuk P&P bagi melatih pelajar automotif dengan kerjasama pihak Proton. Pasal kursus tu nantilah aku cerita dalam bab lain. Nak berasap kepala dibuatnya hahaha.



Kursus selama lima hari telah mengumpulkan segelintir member2 kelas diploma kejuruteraan mekanikal ku ketika itu dikenali sbgai DWA di ITTHO (kini dikenali nama UTHM). Apalagi memang kecoh beb!

Kebetulan seorang member yang berkhidmat di sana sedang cuti bersalin jadi memang masa ini kami ambil kesempatan melawat dia di kuaters.




Memang meriah bila dapat kumpul ramai-ramai. Hanya seorang tak dapat datang sebab dah sarat dan tunggu masa untuk bersalin. Teringat aku masa belajar dan duduk menyewa rumah kat parit raja. Kebetulan masa posting pertama aku berkhidmat sekali dengan member2 DWA yg lain. Kiranya masa belajar diploma, kerja dan sambung belajar degree memang kami berjumpa lagi. 

Jadi kalau ke mana- mana politeknik Malaysia confirm akan jumpa segelintir member2 kelas DWA ni. Nampak sangat perubahan dari segi usia dan badan hahaha. Al maklumlah semua sudah melewati 30an kan...

Untungnya jadi pensyarah politeknik sebab ukhwah terjalin dengan rapat biar pun tak sempat nk jumpa walaupun bertahun-tahun. Semoga persahabatan ini kekal dunia dan akhirat. Amin....





Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...