Selasa, 9 September 2014

PANCING SEMUT!!

Yup, minggu ni anak2 dah belajar satu benda baru dari ayah diorang. Guess what?? Pancing semut!!

Pagi tu kat laman rumah lepas cabut rumput, hubby tunjuk kat Umar, tarik umbut rumput. Lepas tu cari lubang semut atas tanah. Cucuk umbut tu dalam lubang semut dan pusing2kan perlahan. Pastu tarik atas perlahan-lahan. Yes, akan ada semut yang paut kat umbut tu hahaha!!

Aku tanya - amik semut tu buat apa??

Hubby kata - buat laga semut.  Diorang akan patah sesungut semut dan semut tu akan sakit dan berlaga dengan semut yang ada di depannya. Semut kuat confirm menang.

Issh, permainan zalim sungguh.

Ala, itulah mainan budak2 kampung dulu. Dulu mana ada gajet, playground.

 Umar sekarang jadi excited nak pancing semut, siap ajar Qaireen lagi.

 Cabut umbut, pastu cari lubang semut kat luar rumah.

 Kat playground pun sama gak, Qaireen dan Umar sibuk cari lubang semut.
Hah, Umar sini ada lagi lubang semut!!

Jom, pancing semut. Pelan2 tarik tau..

 
 Opocot!!
Semut keluar berderu2, melompat menjerit2 budak2 ni.. haiiih

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...