Ahad, 7 September 2014

Tanam pokok kemboja.


Pokok kemboja ni ayah aku bagi bila kami balik Batu Pahat. Asalnya dalam pasu. Ayah dah tanam siap2 dalam pasu. Tapi bukan pasu kecik,pasu besar punya haha.

Pokok kemboja ni kalau membesar akak dia akan membesar juga. Sebab tu pasu perlu besar. Ayah bagitau 'ayah tanam siap2 dlm pasu sebab tau kamu sibuk kerja tak de masa nak tanam pokok kat rumah nanti' hehehe.


Pokok ni kat Batu Pahat. Dah 2 tahun ayah tanam membesar dah macam pokok gergasi. Proses nk tukar pasu sebab dah tak muat. Berat pulak tu!! Haihh. Pokok dah berbuah dah ayah rajin semai buat anak pokok baru. Pastu agih2kan pada sedara2 yg datang berkunjung kat rumah.

Kereta avanza aku tak muat nak letak pasu2 yg besar. Nanti anak2 tak dapat baring tidur. Last2 terpaksa amik anak pokok yg dalam polibeg saja.

Jadi tanah dan baja pun ayah aku dah siap2 bagi kat kami. Wah. Beruntungnya kami haha..

Tanam pokok ni pun ada ramuan tanah dia sendiri. Fuh dahsyat!!

Pasu cuma ada satu jek. boleh lah nk tanam satu anak pokok. 


Laman masih lagi kosong.  Takde idea nk tanam pokok apa lagi heeee



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...