Rabu, 22 Oktober 2014

Ibu pandai buat ini ker??

Arakian aku tiada dekat seminggu di rumah sebab berkursus maka anak2 pun bertanya ke mana aku menghilang dalam tempoh tersebut.

Syugaria aku menjawab "Ibu berkursus nak. Buat benda ni.." Maka ditunjukkan besi2 aluminium yang ku bawa pulang setelah diulit, dilarik dan dikisar ketika bertapa dahulu kepada anak2.

Psst... sebab bila sebahagian peserta otai di sana bagitau "patutnya kena bagitau kat anak2 ko yg ibu dia pandai buat machining" Benar. Aku tak pernah cerita apa yang aku buat di poli sebab mereka kecil lagi. Asal berkursus je aku ckp kat anak2 ibu pergi jual tupperware hahaha.


Dan disebabkan idea otai itu maka aku dipersoal bertalu2 oleh anak2 aku...ceh
-Betul ker ibu buat ni?
-Ibu pandai ker buat ni?
-Macamana ibu buat. Pakai tangan ker?

Pertanyaan yg begitu prejudis yang anak2 tidak percaya ibunya membuat dengan jaya dan bergaya...


Maka tak semena2 ler aku kena terangkan dengan lebih detail bagaimana nak buat terjadinya proses. Bagi mereka faham dan jelas. Siap tunjuk gmbar dan video Youtube lagi. Huhuhu



Dan jadi kemaruk pula anak2 untuk tengok video itu berulang2 kali kerana seronok melihatnya. Umar pun mintak aku bawa dia ke sana dan ajar buat. Hohoho aku tak nak pengaruhi anak2 cuma cakap diorang kecil lagi tunggulah besar dulu. Lagipun ianya bahaya.. Oo anak2... Itulah kerja ibu dari dulu untuk cari sesuap nasi..

Kbai...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...