Jumaat, 23 Januari 2015

Penyejuk deman panas anak

Minggu ni dah 2 hari Qaireen tak pergi sekolah Pasti. Badan dia panas masa lepas waktu tengahari. Mualimah dia sms petang tu bagitau badan Qaireen panas tetiba. Letak towel basah nak redakan panas. Aku amik dia dari sekolah dia tak larat nak jalan. Bibir kering sebab panas. So balik tu singgah beli sirap panadol dan bijiran barli.


Rebus air barli, campur dengan gula sedikit.


 Sedapnya kalau makan barli ni, tapi dia tak suka. Nak minum saja.
Anak aku ni tak boleh minum air 100 Plus. Nanti perut dia tak selesa. Yelah perut dia tak tahan minum air bergas sebab sakit lama dia. Sebab tu aku bagi air masak dan air barli banyak2. Kalau kami deman mesti ayah suruh minum 100 plus banyak :)

Badan dia hangat, nak baring atas simen saja. Sejuk sikit kan hehe


Main2 dengan mainan atuk wan dia bagi masa duk kat Sarawak dulu.

 Umar je yang tak deman, masih cergas gi sekolah dan main berlari sana sini. Sian kat kakak dia.

 Dua hari pengasuh dia jaga kat taman intan.
Harap2 cepat sihat dan sembuh ye nak.
amin... 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...