Ahad, 31 Januari 2016

My little clumsy girl...!

Nama pun darjah 1 kan, apa lah budak umur tujuh tahun yang tahu dan pandai nak jaga ketrampilan diri. Nak jaga barang2 dia dari di ambil orang. Itulah anak kami Qaireen Shafiyyah... 

Kalau pagi sebelum ke sekolah mesti aku tolong siapkan dia, pakai baju, sikat rambut, bedakkan muka  dan betulkan tudung dia. Jadi pagi2 memang nampak kemas. Kasut bersih, putih. Baju pun bersih dan bergosok rapi. Tapi bila balik sekolah (ayah dia yang amik) confirm akan whatassap aku gambar macamana keadaan Qaireen dan Umar bila balik sekolah..

Wakaka biar betui!! Herot tudungnyer, mata pun tak nampak. Dah lah baju berminyak T_T

Alahai Qaireen Shafiyyah. . . Dah petang jadi lain rupanyer...


Time makan, ayah dia lipatkan baju atas2 sebab takut kena minyak. Kena berteman bila makan tengahri. Ada pernah sebelum ni waktu rehat dia tak dapat abiskan nasi lemak jadi dia simpan baki nasi lemak tu dalam kocek baju dia... T_T 

Yang ni pulak satu hari tu dia terjatuh dalam longkang masa rehat, adeh... abih basah kotor baju kain dan kasut. Balik jemput dia dari sekolah boleh asyik tepuk dahi tengok keadaan anak aku macam ni !!!

Kalau hari2 macam ni boleh semput kami dibuatnyer. Berbuih dah mulut bagi nasihat suruh jaga diri. Hai lah anak pompuan sorang ni. My little clumsy girl :)))

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...