Selasa, 8 November 2016

Umar ada ujian Diagnostik Darjah 1

Tahun depan Umar Shafiy dah masuk darjah 1 dah. Kiranya ada lagi beberapa minggu pra sekolah akan tamat. Jadi sekolah dia, SKTK akan buat ujian diagnostik untuk semua bakal pelajar darjah 1 yang telah berdaftar dengan sekolah ini. Kebetulan ujian tu diadakan pada 5 November, time ni aku bertugas kat unit exam. Memang cantk sangat, pasal senang aku nak ke Politeknik dan hantar dia terus ke sekolah sekali.

Ujian ini pulak dibuat untuk memelihat kemampuan kanak2 dalam penguasaan asas (sahaja) untuk tindakan guru2 pemulihan khas. Jadi di sini mereka dapat menyaring dan memberikan kelas pemulihan jika pelajar sudah memasuki darjah 1.

Sampai sekolah, kena daftar dulu. Sebab nak tau kelas mana dia kena amik ujian tu...


 TU dia!! berderat mak bapak hantar anak pergi amik ujian. Nak bagi semangat punya pasal. Kalau SPM pun camni mesti gempak result anak masing2 kan hehehe!!


Beratur tunggu nama untuk dipanggil. Macam2 uniform tadika budak2 ni. Kebetulan Umar pulak pra sekolah kat SKTK jadi dia dah ok dengan susana sekolah ni, 

Dia kalut tengok ibu dia ghaib kejap ahahaha!!


Steady Umar!! Dia pun tak prepare apa2 malam tadi, ulangkaji pun tidak. Aku suruh tidur awal jer. Ayah dia yang siapkan kotak pensil yang lengkap untuk dia guna nanti. 

Lepas diagihkan ke kelas masing2 diorang pun bergerak masuk ke dalam untuk jawab ujian. Dari jam 9.00 sampai 10.30 pagi jer. Aku tau ada dua ujian kena jawab -bahasa English dan matematik. 


Tengah duduk dalam dewan sementara tunggu Umar habis menjawab ujian, tetiba je cikgu sekolah buat pengumuman. "DIMINTA IBU BAPA DI LUAR SILA MASUK KE DALAM DEWAN INI UNTUK SEDIKIT TAKLIMAT DARI WAKIL GURU BESAR" 😅😅😅
Aiseyman, terperangkap pulak duk dalam ni huhuhu terpaksa tadah telinga dengar huhuhu😥😥😥


Kena dengar bebelan cikgu2, berdenyut2 kepala sebab speaker kuat betul di selang seli suara lantang cikgu ahahaha!! Dah lama tak kena bebel dengan cikgu kan.... Pukul 10.30 pagi nampak kelibat Umar dah abis ujian, terus aku cuit dia "jom balik!" hehehe ibu ada kerja lagi kat politeknik. 


Umar dan Auni (anak staf JKM) layan youtube sementara mak2 diorang sibuk siapkan kerja kat Unit Peperiksaan huhuhu. 

Sambung balik kerja kat unit exam sampai pukul 2 petang. Dan selesai barulah gerak balik ke rumah. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...