Selasa, 13 Jun 2017

Puasa bila sekolah bermula...

Dah dua minggu cuti sekolah, sejak mula bulan posa tahun ni anak2 pun cuti sekolah penggal pertama. Jadi start posa memang duduk kat rumah jela. Aku pun amik cuti seminggu masa awal berpuasa. Posa kat rumah je faham2 jela. Qaireen dan Umar banyak rehat, abiskan masa tengok tv kadang main dalam indoor je. Jadi diorang berpuasa tak de lah mencabar sangat.

So semalam dah start sekolah, seperti aku jangkakan memang anak2 akan kepenatan. Sebab akan berderet waktu sekolah dari pagi sampai malam untuk kelas mengaji. Kali ni kelas kafa diawalkan sebab dapat balik awal dalam bulan posa ni.

Ni baru balik dari kelas KAFA waktu petang. Masuk jer kete dalam 10 minit terus terlelap sampai ke pukul 7.. 

Alahai siannya budak2 ni. 


Aku panggil Qaireen beberapa kali tapi dia terus berdengkur tidur hehehe. 


Umar pun sama. Balik sekolah tidur, pagi nak gi sekolah pun tidur. 


Hahaha budak kenit tak posa ni jer yang sentiasa ceria dan lincah. Boring dia sebab kakak dan abang tidur, tak layan dia. 




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...