Pages

Jumaat, 27 September 2019

Ilhan kena chicken pox!!

Ilhan Wafiq kena chicken pox, jangkit dari tadika LC. Bukan dia seorang je kena, 18 budak kena ahahaha. Jadi outbreak pulak. Masa pagi tu dia mengadu sakit perut tapi nampak cergas lagi. Kat depan pintu tadika, cikgu cakap ada sebelum budak kena chicken pox jadi diorang nak pantau siapa deman kena balik.

Sejam lepas tu cikgu bagitau Ilhan deman suhu 37.8 celcius. Aikkk aku pun amik dia bawa pergi opis. Elok je budak ni main2 makan macam biasa. Badan pun tak panas.

Balik rumah siap ajak ayah dia nak main playground lagi. Malam tu badan hangat, tapi bila bagi panadol, kurang panas badan dia.


Besoknya barulah keluar bintik gelembung air. SAH budak ni kena chicken pox! Aku pun bawa klinik pasai dah tau dah confirm aku kena cuti kuaratin lepas ni. Mujur semua ahli rumah ni dah imun (dah pernah kena chicken pox).

Seminggu kena kurung lah jawabnya. Sapu ubat kat tempat bintik2 keluar. Bagi sejuk, tak gatal. 

Oiii marah kita ambil gambar dia, takut tak nampak hensem ye nak kui kui kui....

Sian dia, kat mulut pun keluar juga. Jadi susah sikit Ilhan nak makan. 

Asyik suruh kita tengok dalam mulut dia je, ada benda yang dia tak suka kacau nak minum susu hehehe.


Arghhhhh, hm bagi ubat mulut tak mau. Tahan je lah nak, ibu buat bubur ayam senang nak bagi kamu telan. 

Seminggu lepas tu baru dia ok, dah masuk sekolah. Aku pun seminggu cuti tak ingat kerja apa pun dah. Kelas pun tak buat. Dah nama kuaratinkan, kuaratin kerja jugalah jawabnya hahaha. Masak....!!



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...