Pages

Isnin, 2 November 2020

Key Handover Beliza Tiara Sendayan

Lama tak update walaupun dah dekat 2 bulan terima kunci rumah ni. Masa booking rumah lagi seminggu ada tiga hari sebelum Pilihan Raya Umum 2018. Tup-tup dah siap rupanya. Memang tak follow up langsung progress rumah ni. Adalah lalu beberapa kali depan Tiara tapi bukan boleh masuk ke dalam pun. 

So 27 August 2020 Matrix call, aku kena hadir ke D'tempat Club untuk ambil kunci rumah Beliza. Kebetulan hari tu cuti sebab sambutan Maal Hijrah- 1 Muharram 1442 jadi kami boleh hadir ke sini. Kira sambutan maal hijrah tahun ni ada peristiwa besar kami dapat satu hutang baru hahaha. 


Dalam 20 minit, setelah beri IC dan isi borang semua, akhirnya dapat dah kunci rumah. Jadi admin minta datang ke Tiara Sendayan untuk check rumah. Staf mereka ada di sana untuk sama2 membantu check sekali. 

Sebelum pergi ke Tiara Sendayan, kami sarapan dulu. Makanan disediakan oleh pihak Matrix. Macam biasa dapat sekaki payung Matrix bagi. Dulu pun dapat payung juga tapi tertinggal kat Klinik Kesihatan huhuhu. 

Ilhan ikut sekali, akak dan abang dia tinggal. Malas nak ikut time2 PKPP ni. Nanti dah settle amik kunci baru balik amik diorang pergi sama2 check rumah baru. 


Staf Matrix dah ada depan rumah, jadi dia terangkan semua speksifikasi yang ada dalam di dalam unit rumah sama detail dalam SPA.

Ruang dapur dan bilik bawah. Ok. Comey. 

Keluasan dia ok. 

Point lampu dan kipas. 


Bahagian belakang rumah. Memang tak ingat macam mana design rumah ni. Sebab aku rasa macam binaan abis ke belakang, rupanya ada baki 5 kaki. Nampak gaya kena tambah porch bahagian belakang ni. 

Dari pandangan bilik utama. 

Rumah kami ni tinggi jadi ada binaan tangga kat belakang. Tapi suka sebab orang lalu lalang jalan belakang tak nampak di dalam dapur tu. 

Design binaan rumah2 baru Matrix semua buat porch sampai habis ke depan. Baguslah tak payah nak tambah duit nak buat porch lagi macam rumah kami. Porch pun separuh je. Kena tambah lagi bagi penuh. 

Depan lantai konkrit imprint. Nice. 

Bagi aku secara pandangan kasar,  rumah Matrix kali ini lebih kemas dan ok. Yela banding dengan rumah kami dulu, rasa ni lagi kemas dan teliti. So lepas ni nak check defect pulak. Kena selesaikan segera sebab musin Covid 19 dan PKPP ni rasa akan buat banyak perkara delay juga nanti. 


Tiada ulasan:

Catat Komen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...