Pages

Rabu, 14 Julai 2021

Den Sudah Divaksinkan

Setelah lama menunggu-nunggu, akhirnya telah tiba masanya. Pagi Sabtu dapat notification dari MySejahtera untuk temujanji vaksin di USIM.

Aku ingat dapat kat UCSI atau Telok Kemang, rupa-rupanya ke USIM.

Jam 2.00 petang, hari Selasa 13 Julai 2021.


Aku rasa setiap harilah aku buka tengok MySejahtera.
Dan tertanya-tanya bilalah aku nak dapat vaksin ni huhuhu.



Jadi tengahari tu aku dah siap masak lauk tengahari untuk anak-anak.

Tunggu waktu zuhur masuk, solat terus baru aku bergegas ke USIM. Dari rumah ke USIM ikut PLUS highway dalam setengah jam.

Tepat jam 2.00 petang aku sampai dan terus ke Dewan Tunku Canselor USIM untuk daftar.

Sebab baru lepas rehat tengahari, orang tak ramai untuk permulaan sesi petang. 
Parking pun senang. 

Ada tempat untuk check in borang, dia akan semak satu persatu perinci sejarah kesihatan kita. Alergik ke tidak, mengandung atau menyusukan anak. 

Kemudian aku dimaklumkan, vaksin aku pada hari ni ialah SINOVAC. 
Aku pun ok kan jer. . . 

Alhamdulillah . Selesai divaksinkan dos pertama. 

Semua proses dari daftar sehingga proses untuk temujanji dos kedua adalah memakan masa dalam 50 minit. Sementara beratur menunggu temujanji dos kedua tu kita dah rehat dan alert tentang keadaan kita sejurus dapat dos pertama. 

Temujanji dos kedua adalah 3 Ogos nanti, di tempat sama. 


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...