Selasa, 3 Januari 2017

Umar dah Darjah 1

Kejap jer Umar dah masuk darjah 1, macam aritu baru jer hantar dia masuk pra-sekolah. Semangat nak pakai tali leher sekolah ahaha. PAgi2 bangun macam biasa, sebab ibu dan ayah pun kerja masa cuti sekolah jadi diorang pun bangun pagi dan bersiap ke CDC macam biasa. Jadi tak de masalah nak bangun awal dan mandi pagi.

Selamat pagi. Semangat baru. First day ke sekolah. 

Ibu bapa pun dah ada menunggu kat luar kelas anak masing2. 

Umar masuk kelas 1 UKM. Terus tarik kerusi dan duduk. Nampak macam belum ramai lagi budak yang sampai sebab pagi ni hujan lebat juga. 

Umar nampak ok dan tenang. Cikgu dia dah ada dalam kelas, uruskan pendaftaran pelajar yang belum selesai lagi. OK, aku pun nak gi hantar Ilhan ke taska pulak. Cakap dengan Umar nanti waktu rehat ibu datang lagi yek. Tak nak tunggu nanti ganggu tugas cikgu jer nak jalankan tugas dia. Budak ni just senyum dan angguk jer T_T....  si Qaireen dah hilang terus bila jumpa kawan2 kelas dia tadi. Tak ingat dah ibu dan adik dia ahahaha. 


Waktu rehat aku datang sekali lagi nak tengok Umar boleh beli makanan ker tak. Cikgu dia siap ajar macamana nak basuh tangan, beratur dan beli makanan. Bila Umar ternampak aku terus dia datang pegang tangan dan kain baju aku T_T... Alamak!! Muka dia cuak, macam nak nangis pun iya. Aku suruh dia beratur dan pilih makanan apa yang dia nak makan. Okaylah dia boleh buat sendiri. Bayar sendiri, aku perhati dari jauh je.. 




Qaireen pun datang sekali dengan best friend dia, aku suruh makan sebelah Umar sebab meja lain semua dah penuh. Berselera jugak budak2 ni makan. Habis makan, budak2 ni angkat pinggan dan cawan dan letak ke dalam bekas disediakan. Lepas basuh tangan Umar masuk balik ke dewan untusambung program orientasi dan Qaireen balik ke kelas. Nanti balik kita jumpa lagi. Kbai!!



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...