Pages

Khamis, 3 Jun 2021

Selamat Hari Raya 2021 || 1442 Hijrah Part 1

 Dah setengah bulan dah raya berlalu.....

Orang kata ku sangkakan panas sampai ke petang...

Rupa-rupanya hujan di tengahari.

Ingat tahun 2021 ni bolehlah beraya di kampung, rupa-rupanya kena kurung lagi. 

Tak boleh rentas negeri, tak boleh ziarah menziarahi... Nasib.. nasib... 

So raya lagiler di rumah sendiri, tapi takde masalah. Cuma kita tak boleh langsung pergi beraya ke mana2. Sebab Covid 19 semakin mengila, ramai kena jangkitan dan ramai meninggal dunia. Hari2 pecah rekod huhuhu. 


Umar semangat kemas rumah, sebab dia kata rakan dia nak nak datang raya (ni sebelum PM umum tak dibenarkan beraya hahaha)





Malam raya, tadaaaaa...
Macam biasa menu raya- sayur lodeh, nasi himpit, kuah kacang, rendang daging, lemang (beli kat kg Jimah). 


Sayur lodeh ni aku masak ikut resepi dalam IG @yatiekitchen. 

Boleh lah beli sikit bunga api dan mercun, saja nak bagi meriah raya kena kurung kat rumah kan tahun ni....


Biskut raya pun buat sendiri jer, takde beli2. Aku rasa raya tahun ni paling jimat sebab semua buat sendiri jer. 

Layan anak2 untuk buat biskut raya. 
Nak isi masa lapang sebab lepas raya ni sekolah akan tutup dan buat PdPR lagi selama sebulan ....adoiii adoiii. 

Cuma ramadhan 1442 Hijrah adalah terbaik bagi aku sebab dapat berterawih di Masjid Sendayan. Masjid dan surau dibuka sehingga akhir Ramadhan sebelum ditutup sepenuhnya pada 1 Syawah 1442 Hijrah. Alhamdulilah dapat peluang beramal di bulan puasa . 


Semoga Covid 19 terhapus di muka bumi ini... amin. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...