Pages

Sabtu, 24 Julai 2021

Selamat hari lahir To my Husband |2021|

Selamat hari lahir kepada encik suami ku,

Semoga sentiasa dalam keadaan selamat.

Semoga dipermudahkan segala urusan.

Semoga dimurahkan rezeki, diberkati dan dirahmati selalu oleh Allah S.W.T

Amiin. . .






Rabu, 21 Julai 2021

Your Song

Kalau buat kerja, memang aku akan pasang lagu ni.
Minat gila dengar lagu ni, klasik sungguh. 💗💗💗💗💗

"Your Song" 

It's a little bit funny

This feeling inside
I'm not one of those who can easily hide
I don't have much money, but boy if I did
I'd buy a big house where we both could live
If I was a sculptor, ha
But then again, no
Or a man who makes potions in a traveling show
I know it's not much, but it's the best I can do
My gift is my song, and this one's for you
And you can tell everybody
This is your song
It may be quite simple, but now that it's done
I hope you don't mind
I hope you don't mind
That I put down in the words
How wonderful life is while you're in the world
I sat on the roof and kicked off the moss
Well a few of the verses, well they've got me quite cross
But the sun's been quite kind
While I wrote this song
It's for people like you that keep it turned on
So excuse me forgetting
But these things I do
You see I've forgotten, if they're green or they're blue
Anyway the thing is, what I really mean
Yours are the sweetest eyes I've ever seen
And you can tell everybody
This is the song
It may be quite simple, but now that it's done
I hope you don't mind
I hope you don't mind
That I put down in the words
How wonderful life is while you're in the world
I hope you don't mind
I hope you don't mind
That I put down in the words
How wonderful life is while you're in the world
Source: Musixmatch
Songwriters: Elton John / Bernie Taupin / Carole Bayer Sager / David W. Foster



Rabu, 14 Julai 2021

Den Sudah Divaksinkan

Setelah lama menunggu-nunggu, akhirnya telah tiba masanya. Pagi Sabtu dapat notification dari MySejahtera untuk temujanji vaksin di USIM.

Aku ingat dapat kat UCSI atau Telok Kemang, rupa-rupanya ke USIM.

Jam 2.00 petang, hari Selasa 13 Julai 2021.


Aku rasa setiap harilah aku buka tengok MySejahtera.
Dan tertanya-tanya bilalah aku nak dapat vaksin ni huhuhu.



Jadi tengahari tu aku dah siap masak lauk tengahari untuk anak-anak.

Tunggu waktu zuhur masuk, solat terus baru aku bergegas ke USIM. Dari rumah ke USIM ikut PLUS highway dalam setengah jam.

Tepat jam 2.00 petang aku sampai dan terus ke Dewan Tunku Canselor USIM untuk daftar.

Sebab baru lepas rehat tengahari, orang tak ramai untuk permulaan sesi petang. 
Parking pun senang. 

Ada tempat untuk check in borang, dia akan semak satu persatu perinci sejarah kesihatan kita. Alergik ke tidak, mengandung atau menyusukan anak. 

Kemudian aku dimaklumkan, vaksin aku pada hari ni ialah SINOVAC. 
Aku pun ok kan jer. . . 

Alhamdulillah . Selesai divaksinkan dos pertama. 

Semua proses dari daftar sehingga proses untuk temujanji dos kedua adalah memakan masa dalam 50 minit. Sementara beratur menunggu temujanji dos kedua tu kita dah rehat dan alert tentang keadaan kita sejurus dapat dos pertama. 

Temujanji dos kedua adalah 3 Ogos nanti, di tempat sama. 


Jumaat, 2 Julai 2021

Buat kuih abok-abok

Duduk di rumah taman, memang tiada niat pun nak tanam pokok pisang belakang rumah 😂😂 

Bila teringin nak buat kuih abok-abok, kena cari daun pisang lah jawabnya. 

Mujurlah kat Seremban 2, sekitar Garden Avenue ada jual daun ni, sepasang warga emas jual hasil-hasil kampung. 

Seikat ni harga dia RM2.00.

Memang banyak dia bagi. Aku pakai sikit jer. 
nampak gaya kena masak menu lain yang guna daun pisang lagi ni. 😋😋


Kuih abok-abok dah siap untuk dikukus. 

Kuih abok-abok ni ringkas sahaja bahan untuk buat kuihnya. . . 
Biji sagu, kelapa parut, garam dan gula melaka. 

Nak tengok tutorial dia, boleh klik pada link ini. https://fb.watch/6uULJS6mhT/


Hasilnya setelah dikukus selama 40 minit. 😄😄
Nyaman. . . 



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...